The secret


S
å nu är vi hemma igen, jaa inte för mig utan för Irre. Det blev bara lite små shopping, lite underkläder för min del och en spännande bok, The secret, ni kanske har hört talas om den??

Jag hörde talas om The secret första gången då jag var inne på Natach Pyres blogg då hon hade lagt upp en youtube video på The secret. Tänk hur stark tankarnas kraft är. Jag tror verkligen på the secret och den gör mig nästan lite rädd. Du väljer dina tankar och därigenom kan du förändra ditt liv, ditt liv är i dina händer och allt med hjälp av tankarna...

Tex.
" Jag vill inte se en hund" Vad är det då du ser? Jo en hund.
        " Jag vill inte komma försent" och " Jag vill inte höra den där låten på radion"

Det får inte finnas några tankar som innehåller "vill inte" och "inte vill" .
D
u tänker på det du inte vill ha och sedan undrar du varför det dyker upp i ditt liv om och om igen.
Det är där problemet sitter, att du tänker mer på det du inte vill ha än på det du faktiskt vill ha.

Tänker du jag vill inte.... så riktas bara uppmärksamheten på det du inte vill och därmed dyker det upp i ditt liv. Det du riktar din uppmärksamhet mot, ovavsett vad det är för något, framkallar du det och gör det till verklighet.

Så tänk på det du vill uppnå och uppleva !



Kommentarer
Postat av: M i c k a

den där boken låter spännande, det ska jag kolla upp, tack för tipset :D

2010-03-09 @ 01:26:25
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0