Perfect face! - Fuck that shit


Jag har hittat den sjukaste sidan någonsin, den berättar om det perfekta ansiktet, hur alla propotioner ska vara mm.

Jag själv var inne där mycket förut och försökte mätta mitt eget ansikte och se hur "fel" jag var.
Jag har ju bdd men det är mycket bättre idag, och för er alla som undrar vad det är för något så kan ni kolla det här: http://www.comunicera.se/fragor/1-comunicerase/18-bdd
för det är inget jag vill ta upp riktigt då jag vill gå vidare och kämpar med mig själv för att komma bort ur helvetet.
Iallafall, nu förstår jag inte vad det är för sjuk sida, vem fan bestämer vad som är perfekt?
Och vem säger att man måste vara perfekt?
Det är klart attt man vill se bra ut och i dagens läge så ligger alldeles för mycket fokus på att se bra ut.
Vi jämför oss alldeles för mycket med andra människor. Reklam från både tidningar och tv får oss att tvivla på oss själva, och vi sätter alldeles för höga krav på oss själva.

Tänk att finna den innre ron. Då du slipper känna dig osäker i dig själv och alltid sträva efter det "perfekta".
Jag menar hur många har inte kännt sig ful när man bläddrat igenom modemagasin på alla vackra modeller?
Jag tycker att vi människor speciellt tjejer i tonåren borde fokusera mer inått, våga tro på sig själv och sina förmågor att klara av saker.

Det finns INGET som är perfekt, INGEN kan vara perfekt, man kan se mer eller mindre bra ut men det är så mycket annat som räknas.

Nu blir jag bara galen på det där med perfekt, jag vill kunna hjälpa varenda människa där ute för att få honom / henne att tro på sig själv, innse det jag har innset nu idag som jag inte trodde på förut.
Ååååh fuck den där jävla sidan, men måste bara vissa er den, bara ni inte går in och hittar massa "fel" på er själva.
http://www.beautyanalysis.com/mba_navbarnewestnew_page.swf
DU DUGER SOM DU ÄR, gamalt ordspråk men så sant!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: frida

gumman älskar att du skriver om sånt här de är bra för både dig och andra! men att visa de stavas (visa) inte (vissa) ;)

2010-03-04 @ 23:35:55
URL: http://beliveinyourself.blogg.se/
Postat av: mig

hej (va du nu heter?) jag tycker att din blogg är otroligt bra och äkta, fortsätt med det så kommer andra hänga med!



Kram

/en daglig läsare

2010-03-05 @ 18:34:34
Postat av: mican

tack snälla du, det ska jag göra:) jag heter micaela hehe

2010-03-05 @ 18:43:22
URL: http://ifubelieveucanflyhigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0