Shine like a star


Byt synvinkel

Ett sätt att sätta stopp för självkritik är att fråga sig själv: Skulle jag ha sagt samma sak till någon jag älskar? 
Varför är det okej att förolämpa sig själv? Du skulle nog aldrig säga till din kompis att hon/han har tjocka lår, så varför ska du få ge dig själv negativa kommentarer och kritik?
Fast vi är snälla mot andra, är vi ofta elaka mot oss själva.
Det är dags att börja älska dig själv såsom din nästa.                         
                                                                                                                     
Säg tack så mycket
                                                                                                     
Ta komplimanger och de fina saker människor säger för vad de är.
Du kommer i efterhand att börja tro på dem själv.
En grej som jag gjorde förut ( och borde skriva upp nu med) var att skriva en lista på komplimanger jag fick , snälla kommentarer, killar som flörtade med mig, jaa sådana saker skrev jag upp och kollade på och tänkte tillbaka på när jag kände mig ful och värdelös. Gissa om det hjälpte mig? – Det gjorde det verkligen!
Så jag tycker absolut att du ska fixa en likadan själv.

Så det borde vara: A must have!

Bombnedslag framhäver sina hetaste sidor

Att framhäva det du tycker är sexigt med dig själv is the right thing. Det kanske inte alltid är lätt att älska hela din kropp men belys det som är bäst med just din kropp, det finns alltid något.
T.ex. en färg som får dina ögon att gnistra, en tajt klänning som styr blicken mot dina vackra kurvor, jeans som sitter åt om rumpan eller en V-ringad tröja som visar klyftan. 

 ( De första tre tipsen, fortsättning imorgon;)
  


Kommentarer
Postat av: Nella

Härlig blogg :)

Fast du borde ha mer bilder i bloggen

2010-03-25 @ 21:42:21
URL: http://nellis.se
Postat av: emma.

Hej hej! :) Jag kikar i och hoppas att du har haft en bra dag! Kram ♥

2010-03-25 @ 22:16:18
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0